Tuesday, June 16, 2009

Erik van Slooten: Θέματα Κλασσικής Αστρολογίας


Ματιές στην κλασσική Αστρολογία : Οι “Χαρές” των Πλανητών

με την άδεια του εκδότη του Αstrologie Heute το άρθρο του
Erik van Slooten υπό τον τίτλο : Über Themen der klassischen Astrologie
Klassische Perspektiven: Die "Freuden" der Planeten
σε
μετάφραση και επιμέλεια της Αλεξάνδρας Α. ( Undine )


Astrologie Heute, Nr. 137. Februar/März 2009

Είναι γνωστό οτι οι Τίτλοι των Πλανητών έχουν μεγάλη σημασία στην κλασσική αστρολογία. Αν δεν λαμβάνουμε υπ ‘οψην αυτούς τους Tίτλους (Κυριαρχία, Έξαρση, Έξορία, Πτώση κλπ.) τότε είναι πρακτικά αδύνατο να προχωρήσουμε στην ερμηνεία ενος αστρολογικού χάρτη.
Οι Τίτλοι αναφέρονται στη θέση των πλανητών στο ζωδιακό κύκλο. Λιγότερο γνωστό είναι οτι ο Ήλιος, η Σελήνη και οι πέντε παραδοσιακοί πλανήτες έχουν ένα είδος Τίτλου σε συγκεκριμένους οίκους. Τα Φώτα Ήλιος και Σελήνη, έχουν τις Χαρές σε διαμετρικά αντίθετους οίκους: ο Ήλιος στον 9ο και η Σελήνη στον 3ο. Το ίδιο ισχύει και για τους κλασσικούς ευεργέτες, Δία και Αφροδίτη. Η Αφροδίτη έχει τη Χαρά της στον 5ο και ο Δίας στον 11ο. Κατά τον ίδιο τρόπο έχουν και οι κακεργέτες πλανήτες Άρης και Κρόνος τις Χαρές τους στον 5ο και 12ο οίκο αντίστοιχα. Να προσθέσουμε οτι οι λεγόμενοι "ΚακοποιοΙ" δεν είναι πάντα αρνητικοί και οι λεγόμενοι ευεργέτες δεν ευνοούν πάντα ένα χάρτη.

Ο Ερμής χαίρεται στον 1ο οίκο. Η συστηματικότητα στην ταξινόμηση των οίκων μέσα στους οποίους χαίρονται οι πλανήτες, μπορεί να αναλυθεί ως εξής: Οι τρεις ημερήσιοι πλανήτες, Ήλιος, Δίας και Κρόνος βρίσκουν τη Χαρά σε οίκους πάνω απο τον ορίζοντα, σε ημερήσιους οίκους. Οι τρεις νυχτερινοί πλανήτες Σελήνη, Αφροδίτη και Άρης χαίρονται σε νυχτερινούς οίκους, δηλαδή κάτω απο τον ορίζοντα. Ο ευπροσάρμοστος Ερμής χαίρεται στον 1ο οίκο, στο όριο, ανάμεσα δηλαδή στην ημέρα και τη νύχτα.

Οι Χαρές των πλανητών παίζουν ιδιαίτερο ρόλο τόσο στην Ωριαία Αστρολογία όσο και στην Αστρολογία γενικότερα. Δυστυχώς όμως η θεωρία για τις Χαρές των πλανητών τείνει να ξεχαστεί εντελώς. Κριμα, γιατι οι Χαρές προσφέρουν επιπλέον βοήθεια στην ερμηνεία Ωροσκοπίων. Ελπίζω να αναβιώσω τις Χαρές των πλανητών σε αυτο το άρθρο για τους αναγνώστες μου.


Όταν ένας πλανήτης βρίσκεται στον οίκο της Χαράς του, είναι δυνατός και μπορεί να εκτελέσει τα καθήκοντα του. Ο Ήλιος χαίρεται στον 9ο, γιατι εκεί εκπέμπει το πιο λαμπερό φως και τη μεγαλύτερη ζεστασιά. Αυτό συμβαίνει γιατί ο Ήλιος στον 9ο κατέχει τη θέση λίγο αφ’οτου έχει περάσει το μεσημέρι το Μεσουράνημα, το υψηλότερο σημείο στον αστρολογικό χάρτη. Με χαρά λοιπόν μπορεί ο Ήλιος να φτάσει στο στόχο του.
Η Σελήνη χαίρεται στον 3ο, γιατί το γρηγορότερο ουράνιο σώμα αισθάνεται σαν στο σπίτι του στον οίκο της κίνησης και των ταξιδιών. Το οτι η Αφροδίτη, ο πλανήτης της χαράς και της ευχάριστης ζωής, χαίρεται στον 5ο, είναι αυτονόητο, μια και αυτός ο οίκος αναλογεί σε αυτά τα θέματα. Ο Δίας, ο μεγάλος Ευεργέτης, ο πλανήτης της αισιοδοξίας, χαίρεται φυσικά στον 11ο οίκο, ένας οίκος που στην παραδοσιακή Αστρολογία θεωρείται ένας απο τους καλύτερους οίκους και συχνά ονομάζεται η Μεγάλη Τύχη.

Το ότι ο Άρης και ο Κρόνος "χαίρονται" σε οίκους κατεξοχήν κακής φήμης (6ος και 12ος) είναι επίσης κατανοητό, επειδή και οι δυο πλανήτες είναι οι παραδοσιακοί Κακεργέτες. Αυτή η άποψη οδήγησε στο συμπέρασμα, ότι οι δυό πλανήτες στους παραπάνω οίκους είναι ακόμα πιο αρνητικοί, απ’ότι αν ήταν σε άλλους οίκους. Η εμπειρία μου όμως μου έχει δείξει οτι ο Άρης και ο Κρόνος στους οίκους Χαράς τους, μπορεί να είναι μεν αυστηροί και δυσάρεστοι ως προς την επίδραση τους, είναι όμως πάντα «δίκαιοι».

Γιατί τώρα ο Ερμής χαίρεται στον 1ο οίκο? Σύμφωνα με τους παραδοσιακούς αστρολόγους, ο πρώτος οίκος και όχι όλο το ωροσκόπιο αντιπροσωπεύει τον κάτοχο του. Ο 2ος οίκος δεν δείχνει δηλαδή τον κάτοχο του ωροσκοπίου, αλλά τα περιουσιακά του στοιχεία, όπως και ο 10ος δείχνει την επίδραση του ατόμου στον κόσμο. Τώρα επειδή ο άνθρωπος είναι ένα σκεπτόμενο ον, γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο, "χαίρεται" ο Ερμής στον 1ο.


Όταν ένας πλανήτης βρίσκεται και σε Κυριαρχία και στον οίκο Χαράς του, τότε η επίδραση του στον χάρτη ειναι εξαιρετική. Αντιθέτως, αν βρίσκεται σε Πτώση ή σε Εξορία, αλλά σε οίκο Χαράς, τότε η αρνητική επίδραση του πλανήτη μειώνεται αισθητά. Η Πριγκίπισσα Νταιανα της Ουαλίας, (Ωροσκόπος στις 18 μοίρες του Τοξότη) είχε την Αφροδίτη σε Κυριαρχία στον Ταύρο στον 5ο οίκο, στον οίκο της Χαράς της Αφροδίτης. Λόγω της θέσης αυτής, η Αφροδίτη θεωρείται Κυβερνήτης του Ωροσκοπίου της. Με δημιουργική αυτοπροβολή (Αφροδίτη, κυβερνήτης του 5ου στον 5ο), με γοητεία και θηλυκότητα, διαμόρφωσε η πριγκίπισσα Νταιάνα, η Βασίλισσα στις καρδιές των ανθρώπων, τη ζωή και τη δημόσια εικόνα της. (Η Αφροδίτη είναι επίσης κυβερνήτης του Μεσουρανήματος της). Δυστυχώς όμως η Αφροδίτη της, ήταν σε στενή σύνοδο με τον απλανή Αστέρα Algol, που παραδοσιακά συμβολίζει μεταξύ άλλων και το βίαιο θάνατο.


Η Βασίλισσα Βεατρίκη της Ολλανδίας, (Ωροσκόπος στις 17 μοίρες του Κριού) έχει τον κυβερνήτη του Ωροσκόπου της Άρη σε Κυριαρχία στον Κριό, στο 12ο οίκο σε σύνοδο με τον Κρόνο. Στη μοναξιά της βασιλικής αξιοπρέπειας (12ος οίκος) εξελίχθηκε η Βεατρίκη σε μια δυναμική γυναίκα (Άρης στον Κριό), η οποία όμως εξασκώντας την περιορισμένη εξουσία της έβρισκε πάντα εμπόδια στα όρια των αρμοδιοτήτων της. Η αντοχή, η ανθεκτικότητα και η επιμονή ειναι σημαντικές αρετές: Άρης σε σύνοδο με Κρόνο σε Πτώση αλλά σε οίκο Χαράς.

Συμπέρασμα: Οι Χαρές των Πλανητών έχουν ξεχαστεί ενώ θα έπρεπε να έχουν μια σημαντική θέση στη Σύγχρονη Αστρολογία.

Erik van Slooten. Κλασσικός Αστρολόγος, ζει στο Μόναχο και δραστηριοποιείται επαγγελματικά σε όλη την Ευρώπη. Συγγραφέας των βιβλίων Klassische Horoskopdeutung (2005), (Κλασσική ερμηνεία Ωροσκοπίου),. Klassische Stundenastrologie (2008), (Παραδοσιακή Ωριαία Αστρολογία)


6 comments:

_ said...

Mπράβο Αλεξάνδρα, νοιώθω πολύ χαρά να διαβάζω τέτοια σοβαρά θέματα να συζητούνται στην αστρολογική κοινότητα. Βέβαια διαφωνώ τελείως με το σκεπτικό του Slooten όταν γράφει ότι στην Αστρολογία όποιος δεν υπολογίζει τους τίτλους δεν μπορεί να κάνει τίποτα. Υπάρχουν ολόκληρες Σχολές σκέψης της Αστρολογίας που δεν τα λογαριάζουν αυτά. Στο τέλος με το παράδειγμα της Βεατρικής αυτοαναιρείται και ο ίδιος ο συγγραφέας, αφού πράγματι με Κρόνο στο 12ο η μοναξιά για την Βεατρίκη παραμένει μοναξιά. Βρήκε ένα παράδειγμα κατά τη γνώμη μου όχι τόσο αντιπροσωπευτικό γιατί η Βεατρίκη ζει σε ένα "φρούριο" απομονωμένη χωρίς να μπορεί να χαρεί πράγματα που χαίρονται οι απλοί θνητοί και χωρίς να κινδυνεύει από τις καταστάσεις που κινδυνεύουν οι κοινοί θνητοί, ακόμα και οι πρόεδροι και οι πρωθυπουργοί κρατών, όπως ο Ηelmut Schmidt που με Κρόνο στο 12ο στο Λέοντα υπονομεύθηκε αγρίως και έφυγε κακήν κακώς από την καγκελαρία και ακόμα έχει υποστεί έμφραγμα από υπερκόπωση και άθλιες συνθήκες διαβίωσης όσο ήταν Kanzler. Επιπρόσθετα θα μπορούσα να αναφέρω το παράδειγμα του σωστού Ωροσκοπίου του Χίτλερ σύμφωνα με Schifman που έχει Κρόνο στο 12ο και κινδύνευσε η ζωή του από απόπειρα δολοφονίας (εχθρότητες ο 12ος) και τελικά αυτοκτόνησε. Για να μην αρχίσω να αναφέρω παραδείγματα κοινών θνητών που γνώρισα (ο ένας νοσηλεύτηκε, ο άλλος μια ζωή αγωνίζοταν με επαγγελματικές υπονομεύσεις που του κόστισαν την υγεία του κοκ).Τέλος κανένα βιβλίο κλασσικής Αστρολογίας που έχω δεν γράφει ότι ο Κρόνος στο 12ο είναι θετικός. Είναι βέβαια η άποψή μου, πολλοί δεν συμφωνούν αλλά μέσα από τη διαφωνία έρχεται η γνώση.

Anonymous said...

Εξαιρετικη αναλυση και
κατ επεκταση αναλυση Αλεξαντρα..

θα συμφωνησω με Δημητρη,
Κρονος σε 12ο ειναι παντα αμφιβολος!

Την καλημερα μου απο Μοναχο

fanny-banny said...

Εννοουσα και μεταφραση....

η βιασυνη βλεπετε..

Alexandra said...

Σας ευχαριστω και τους δυο για τα σχολια σας!
Διαλεγω τα αρθρα που μεταφραζω παντα με προσοχη και δεν σημαινει οτι συμφωνω με το περιεχομενο. Ειμαι και εγω της αποψης οτι η διαφωνια προαγει τη γνωση.
Στο συγκεκριμενο αρθρο πιστευω οτι ο συγγραφεας εννοει οτι ο Κρονος "χαιρεται" στον 12ο, επειδη εκει εκφραζει καλυτερα τον χαρακτηρα του ως κακεργετη. Οχι οτι η θεση του εκει ειναι θετικη.
Περα απο αυτο ομως, σιγουρα μια θεση στο χαρτη δεν ειναι καταλυτικη για ολο το χαρτη. Ετσι εχω καταλαβει την ερμηνεια ενος ωροσκοπιου μεσα απο τις πραγματικα ελαχιστες γνωσεις μου.

Heracles V. said...

Εξαιρετική μετάφραση για μια ακόμη φορά, Αλεξάνδρα, δέξου και τα δικά μου συγχαρητήρια λοιπόν.

Ως προς το περιεχόμενο του τώρα το άρθρο σίγουρα ακολουθεί με απόλυτη συνέπεια τη λογική και τον τρόπο σκέψης που επιβάλει η παραδοσιακή (ή κλασσική σύμφωνα με το συγγραφέα ) Σχολή ( ή προσέγγιση θα έλεγα εγώ) της Αστρολογίας.

Έτσι λοιπόν αν οι πλανητικές Αρχές μπορούν να βρίσκονται σε κατάσταση "έξαρσης" ή "αδυναμίας" λόγω της θέσης τους σε συγκεκριμένα ζώδια με την ίδια λογική, γιατί όχι, μπορεί να υπάρχουν και συγκεκριμένες τοποθετήσεις σε οίκους οι οποίες δίνουν κάποια επιπρόσθετη δυναμική (=χαρά) στις ίδιες πλανητικές Αρχές..Λογικό ακούγεται...

Προσωπικά βλέπω τη συγκεκριμένη αλλά και κάθε άλλη μεθοδολογία αξιολόγησης της δυναμικής των πλανητών σε ένα χάρτη πολύ θετικά, και μάλιστα, χωρίς να με ενδιαφέρει ιδιαίτερα η εγκυρότητα της κάθεμιας απο αυτές τις μεθόδους.

Βρίσκω πολύ πιο σημαντικό για ένα νέο μελετητή της αστρολογίας να κατανοήσει ευθύς εξαρχής οτι το πιο σπουδαίο καθήκον του στη διαδικασία ανάλυσης ενός ωροσκοπίου είναι να διαχωρίσει το σημαντικό απο το λιγότερο σημαντικό μέσα στα μοναδικά πλαίσια που ο κάθε ξεχωριστός χάρτης ορίζει, και να μάθει να "ζυγίζει" και να αξιολογεί τη δυναμική του κάθε ωροσκοπιακού παράγοντα ξεχωριστά,
ορθά και με ακρίβεια.

Το κάθε τι μέσα στο ωροσκόπιο έχει τη μοναδική του αξία και βαρύτητα και τα κριτήρια μέσα απο τα οποία καθορίζεται η ορθή αξιολόγηση των παραγόντων που συνθέτουν ένα γενέθλιο χάρτη είναι και πολλαπλά και ιδιαίτερα πολύπλοκα...

Απο αυτή την άποψη θεωρώ τη συγκεκριμένη μεθοδολογία πολύ χρήσιμη. Με το πέρασμα του χρόνου ο μελετητής, αν κατέχει το χάρισμα της διάκρισης βέβαια, θα αντιληφθεί ότι τα εργαλεία που προσφέρει η παραδοσιακή αστρολογία δεν είναι επαρκή, ότι πολλές φορές οδηγούν σε λάθος συμπεράσματα, και ότι θα πρέπει να υπάρχουν και αλλες σχολες σκέψης και μέθοδοι που χαρακτηρίζονται απο μεγαλύτερη επάρκεια και ακόμα περισσοτερη ακρίβεια. Και ως γνωστόν, όποιος ψάχνει, βρίσκει!

Αυτή είναι η διαδικασία,χρονοβορα και επίπονη, σε μια μαθητεία χωρίς τέλος...

Alexandra said...

Σ'ευχαριστω πολυ, Ηρακλη!